فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

اسناد محرمانه، حمایت "عربستان" از "تروریسم" را تائید می کند

  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم رانیا احمد گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت : پس از انتشار اسناد جدیدی توسط ویکی لیکس که دارای طبقه بندی محرمانه و متعلق به عربستان سعودی هستند و اعلام این که مدیران این سایت قصد دارند نیم میلیون سند دیگر را طی هفته های آینده منتشر کنند یکبار دیگر نام عربستان سعودی را در صدر اخبار رسانه های جهان قرار داد.
 نظریه طاهر:با این افتضاحی که مسئولین عربستان به بار آوردند، چگونه می توانند ایران را متهم به دخالت در امور دیگر کشورها بنمایند و یا اینکه متهم به حمایت از تروریست بکنند. اگر جامعه جهانی از انسانیت به اندازه یک جو بهره مند هستند باید اینها را محکوم کنند نه اینکه ایران را که از مظلومین دفاع می کند.( این نظر در باشگاه خبرنگاران هم منتشر شده است) این اسناد شامل مکاتبات سفارتخانه های عربستان در کشورهای مختلف جهان و میان وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و طرف های خارجی است.
این اسناد مبانی سیاست ریاض فاش ساخت که مربوط به نحوه عملیات و نحوه مدیریت کردن ائتلاف هایش است که از طریق پرداخت رشوه و مداخله در انتخاب افراد و نهادها و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر صورت می گیرد.
دریکی از سندهای افشا شده وزارت امور خارجه عربستان سعودی از سفارتخانه خود در قاهره خواسته است از نامزد شدن اسلامگرایان و در رأس آنها محمد مرسی در مصر و به قدرت رسیدن آنها جلوگیری کند.
در سند دیگری فاش شده است که ریاض از تروریسم پشتیبانی می کند.
سند افشا شده مربوط به نامه وزارت کشور عربستان به سعود الثنیان در دفتر امور محرمانه حاکی از آزاد شدن شماری از متهمان به جرمهایی نظیر قتل و تجاوز جنسی است که تابعیت های مختلف اعم از یمنی ، فلسطینی، سودانی، سوری، اردنی، سومالیائی، افغان، مصری، پاکستانی، عراقی و کویتی و همچنین سعودی دارند و در ازای عزیمت آنها برای آنچه که جهاد در سوریه نامیده شده و همچنین پرداخت پول ماهانه به خانواده های آنها آزاد شده اند.
در سند دیگری متعلق به وزارت کشور سعودی فاش شده است که چگونه به تجارت دختربچه های یتیم سوری مشروعیت داده می شود.
در بارزترین اسناد منتشر شده فاش شده است که ریاض از شیوخ متهم به تبلیغ اقدامات خشونت بار پشتیبانی می کند و امیر نایف المبکر تلاش کرده است با سنی های عراق ارتباط برقرار کند. همچنین فاش شده است که رژیم سعودی از جنبش اسلامی کردستان عراق و سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان حمایت مالی می کند.
اطلاعات فاش شده پرده از نظام بروکراتیک شدیداً متمرکز آل سعود کنار زده است و نشان می دهد که مسئولان بلند پایه سعودی چگونه در جزئیات اقدامات صورت گرفته مداخله دارند.
آسانژ منتشر کننده این اسناد تاکید کرده است که هدف از افشای این اسناد کنار زدن نقاب از چهره دیکتاتوری پنهان و فزاینده حکومت عربستان سعودی است که به خطری برای کشورهای همجوار و همچنین مردم این کشور شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.