فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است نه برنامه هسته‌ای

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه فارن پالسی در مقاله ای با این عنوان که «مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است و نه برنامه هسته‌ای آن» نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته ای این کشور نبوده است. این تصور که هدف از برنامه هسته ای ایران  غنی سازی اورانیوم پنج درصد) مخفی کردن یک برنامه تسلیحات هسته ای (غنی سازی بالای 95 درصد) است و محافظه کارهای آمریکا پیوسته به آن شاخ و برگ داده اند، همواره پوششی برای مخالفت واقعی واشینگتن با ایران و برنامه واقعی واشینگتن بوده است.
  از نقطه نظر دکترین واشینگتن درخصوص «سلطه جهانی آمریکا»، مشکل آمریکا با ایران استقلال این کشور است. ایران نیز مانند عراق، لیبی، سوریه، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل، آرژانتین، کوبا، کره شمالی، روسیه و چین برده آمریکا نیست.

واشینگتن نمی تواند به این واقعیت اذعان و اعلام کند ایران در فهرست هدف آمریکا قرار دارد زیرا تسلیم خواسته‌های آمریکا  نمی شود. در عوض واشینگتن تصمیم گرفت یک فضای رعب و وحشت از ایران میان مردم آمریکا و اروپا بوجود آورد. آمریکا این کار را با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای و قراردادن چنین تسلیحاتی در اختیار تروریست ها یا استفاده خود از آنها علیه اسرائیل، اروپا و آمریکا انجام داد. 

زمانی که آمریکا موشک های ضد بالستیک خود را در مرز روسیه مستقر کرد به دروغ به روسیه گفت هدف از این کار رهگیری موشک های بالستیک قاره پیمای هسته ای ایران است (موشک هایی که وجود ندارد). 

برغم آنکه هر 16 دستگاه اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده اند ایران بیش از یک دهه قبل تمایل خود را برای دستیابی به تسلیحات هسته ای کنار گذاشته است ، تبلیغات واشینگتن در مورد تهدید هسته ای ایران سالهاست ادامه دارد. 

همچنین برغم آنکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مستقر در ایران پیوسته در گزارش های خود اعلام می کنند هیچ مدرکی دال بر انحراف غنی سازی اورانیوم ایران در جهت یک برنامه تسلیحاتی وجود ندارد ، واشینگتن با کمک رسانه های غربی به تبلیغات خود علیه تهران ادامه می‌دهد. به عبارت دیگر ، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانند تایید کنند غنی سازی اورانیوم ایران کاملا در یک برنامه انرژی قانونی به کار گرفته شده است.

با این حال، واشنگتن همچنان مدعی است ایران در حال ساخت تسلیحات هسته ای است یا قصد چنین کاری را دارد. تصور ساختگی تسلیحات هسته ای در مورد ایران همواره پوششی برای نیت واقعی واشینگتن در قبال تهران بوده است. هدف واقعی آمریکا از چنین بازگرداندن ایران به وضع سابق خود یعنی تبدیل شدن به یک کشور برده غرب است. امپریالیست های غربی هرگز آنهایی را که از چنگالشان فرار کرده اند نمی‌بخشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.