فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

رد توافق هسته‌ای به منزله تأیید غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است

کری: رد توافق هسته‌ای به منزله تأیید غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آتلانتیک، «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با این نشریه به کنگره هشدار داد در صورت رد توافق هسته‌ای اتهامات وارده بر دولتمردان این کشور بوسیله مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آن‌ها به اثبات خواهد رسید.  
کری همچنین خاطر نشان کرد؛ شک دارد ایران در پی نابودی اسرائیل باشد.  
وزیر امورخارجه آمریکا گفت: «اختلاف ما با بی بی (بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) در این نیست که آیا ایران بد است یا کارهای بدی انجام داده است و یا اسرائیل را تهدید می کند. اختلاف بر سر این است که آیا این گام (توافق هسته ای) به نفع اسرائیل است یا نه و آیا اسرائیل را در موقعیت بهتری برای دفاع از خود قرار می دهد.»  
  وی در ادامه مصاحبه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد رد این توافق در کنگره به منزوی‌تر شدن این رژیم در جامعه بین‌المللی منجر می‌شود. 
کری که نسبت به مواضع نمایندگان کنگره و دوست صمیمی خود، «بنیامین نتانیاهو»، در قبال توافق، بسیار عصبانی بود هشدار داد رد این توافق به جنگ منجر خواهد شد. وی مدعی شد این توافق به نفع رژیم صهیونیستی و تأمین کننده امنیت آن رژیم است. کری همچنین هشدار داد اگر توافق هسته‌ای در کنگره به تصویب نرسد، ایران دیگر به میز مذاکرات باز نخواهد گشت. 
کری با اظهار خوش‌بینی نسبت به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: نگرانی‌های سران رژیم صهیونیستی را درک می‌کند.  
وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد «محمد جواد ظریف،» وزیر امور خارجه ایران، به وی وعده داده است در صورت تصویب توافق هسته‌ای با آمریکا و متحدان عربش در حل بحران خاورمیانه همکاری کند. وی با این‌حال تصریح کرد اکنون همه چیز به نمایندگان کنگره و رأی آن‌ها بستگی دارد. کری نگرانی خود را از پیامدهای غیرقابل اجتناب رد توافق هسته‌ای ابراز کرد.  
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.