فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ریابکوف: اجازه تصویب قطعنامه ضد ایرانی را نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو با تصویب هیچ قطعنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه ایران موافقت نخواهد کرد.
ریابکوف: اجازه تصویب قطعنامه ضد ایرانی را نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو با تصویب هیچ قطعنامه ای برای اعمال تحریم علیه ایران در شورای امنیت موافقت نخواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه از آمادگی کشورش برای مشارکت در روند عملیات بازطراحی راکتور هسته ای اراک در ایران خبر داد. 
  
ریابکوف  اعلام کرد روسیه آماده است تا در روند بازطراحی کاربری رآکتور هسته ای اراک در ایران مشارکت داشته باشد، ولی دیگر اعضای گروه پنج به علاوه یک نیز باید در مراحل باز طراحی این رآکتور، نقشی محوری ایفا کنند.
وی افزود : "درچارچوب مشارکت بالقوه روسیه، ما آماده مشارکت در این فرایند هستیم ولی از آنجایی که راکتور اراک ساخت روسیه نیست، نقش کلیدی و اصلی در فرایند بازطراحی این راکتور را نه مسکو بلکه دیگر اعضای پنج به علاوه یک باید بر عهده بگیرند."
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "این طور تصمیم گیری شده است که مازاد مواد هسته ای ایران که مقدار آن حدود هشت تن براورد می شود، به ازای تامین اورانیوم طبیعی به روسیه صادر شود. "
ریابکوف افزود : " نمی توانم تایید کنم که این گزینه اول ما ( برای ذخیره سازی مواد هسته ای ) ‌است . ولی ما بررسی این موضوع را رها نخواهیم کرد."
ریابکوف همپنین اعلام کرد: مسکو به این نتیجه رسیده است که برخی نیروهای خاص در خاورمیانه درصدد تاثیرگذاری منفی بر روند اجرای توافقنامه هسته ای ایران هستند.
معاون وزیر خارجه تصریح کرد : "ما شاهد اشتیاق و علاقمندی برخی از قدرت های با نفوذ منطقه ای به منظور تاثیر گذاری منفی بر روند زمینه سازی اجرای توافق هسته ای ایران هستیم و انگیزه های پشت پرده چنین اقداماتی را نیز به خوبی درک می کنیم."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.