فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

هر نوع اقدام دشمنان با پاسخ پشیمان کننده‎ای روبرو خواهد شد

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ هرگونه تهدیدات دشمن را می‌دهند، گفت: هیچ قدرت و بلندگویی نمی‌تواند ملت ما را از مسیر عزت‌مندانه بازدارد.

 

سردار دهقان: هر نوع اقدام دشمنان با پاسخ پشیمان کننده‎ای روبرو خواهد شدبه گزازش خبرنگار امنیتی و دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت 31 مرداد روز صنعت دفاعی به همکارانش در وزارت دفاع و ملت ایران اظهار داشت: در آستانه هفته دولت قرار داریم، امسال این هفته وجه ممیزی نسبت به سال گذشته دارد و آن شعار سالی است که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نام گرفت.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه در این مقطع خاص، نظام جمهوری اسلامی در یک وضعیت خاص قرار دارد، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری گفتند امروز در دوره پیچ تاریخی خاصی در فضای بین‌المللی قرار داریم و پس از آن پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جامعه سیاسی و بین‌المللی شد و پس از آن فروپاشی نظام دوقطبی در مناسبات بین‌المللی، فروپاشی بلوک شرق، واقعه 11 سپتامبر که رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری آن نقش داشت، فضای متفاوتی را در عرصه بین‌المللی فراهم کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و معظم‌له در فضای آشوب سیاسی یک رسالت انسانی را راهبری کردند و ملت‌مان تبدیل به یک الگویی برای تمام ملت‌هایی شد که همواره به دنبال استقلال و هویت ملی خود بودند.

وزیر دفاع تاکید کرد: ماهیت نظام اسلامی ما نقطه مقابل نظام امپریالیسمی آمریکا شد و زمینه‌های دشمنی گسترده‌ای را برای دشمنان ما فراهم ساخت، بنابراین نباید همواره تصور شود که دشمنان ما دست از عداوت با نظام و ملت‌ما بر می‌دارند و اساسا هویت آنها امروز با ضدیت ما تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: و این یک سیر طبیعی است که نظام سلطه و در راس آن آمریکا و توطئه رژیم صهیونیستی در مسیر مقابله با نظام قرار بگیرد، آنها در این مسیر هر صورتی از تهدید را شکل می‌دهند، از جریان‌های گروهک‌های واگرا، کودتاها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و روانی برای مخدوش ساختن چهره نظام ایران در قالب گروه‌های تکفیری صهیونیستی گرفته تا به وجود آمدن جنگ‌های نیابتی و موضوع پرونده هسته‌ای.

سردار دهقان تاکید کرد: نظام اسلامی ما با مقتضیات شرایط با انسجام ملت و در سایه معظم له در همه عرصه‌ها پیروز میدان بوده و ما همواره چالش مستمری با سلطه‌گران داشته‌ایم و داریم و در این میان تجارب ملت‌ما در مقابله و جهادمان در راه خدا منجر به این شده که نظام سلطه بر این امر اذعان داشته باشد که همواره ملت ما با اتحاد و انسجام پیروز میدان در راستای تکیه بر ولایت فقیه است.

وی اضافه کرد: آمریکا و متحدانش این را بدانند که ملت ایران هیچ‌گاه دست از اتحاد، ایستادگی در مقابل استکبار بر نمی‌دارد و آنان بدانند که نمی‌توانند آرمانهای خود را برای ریشه‌کن ساختن ملت ما بکار برند و این یک خیال باطل است و آرزوی شان را به گور خواهند برد.

وزیر دفاع با بیان اینکه جنگ تحمیلی ظرفیتی را در جامعه ایجاد کرد، اظهار داشت: این ظرفیت به وجود آمدن فرهنگ ایثار و شهادت بود، چرا که براساس سخنان امام راحل ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و ملتی که روزه‌دار است از تحریم اقتصادی نگرانی ندارد و آن چیزی که ما باید به آن توجه کنیم این است که ملتی که صاحب قدرت نباشد نمی‌تواند در جدال‌های سنگین حیات و استقلال خود را حفظ کند، کشور ایران از آغازین روزهای پیروزی انقلاب همتش همواره این بوده که عناصر قدرت را توسعه دهد و همواره با اهداف مشخص در حفاظت از تمامیت ارضی گام بردارد.

وزیر دفاع با اشاره به تشکیل سازمان بسیج از سوی امام راحل گفت: همواره این سوال مطرح بوده که فلسفه به وجود آمدن چنین سازمانی از سوی ایشان چیست که زمان کوتاهی نگذشت که ما شاهد به وجود آمدن برکت این سازمان برای نظام بودیم امروز تشکیل نیروهای پنج گانه در سپاه و توجه به صنایع دفاعی و پژوهش در این راستا و همچنین فراهم شدن محصولات جنگ متناسب با تهدیدهای دشمن برکت هایی که  برای ماست که در سایه امام راحل بوجود آمد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه امروز نیروهای مسلح در همه پهنه‌های سرزمین در زمین، هوا و دریا قابلیت‌های شاخصی دارند، اظهار داشت: هر نوع اقدامی که از سوی دشمن برعلیه نظام ما به وجود آید، آنرا با قدرت و با توانمندی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد و هرگونه تهدیداتی را رفع می‌کنند. نیروهای مسلح در حدی آمادگی بازدارندگی دارند که هرگونه اقدام دشمن پاسخش پشیمان کننده و شکننده خواهد بود.

وی افزود: دکترین دفاعی ایران همواره به همه دنیا اعلام می‌کند که قصد تجاوز به همسایگان و کشورهای خارج از محیط ندارد و هر نوع اقدام آنها در زمین، دریا و هوا با پاسخ تعیین‌کننده‌ای مواجه خواهد شد، ما همواره بر تهاجم فکر نکرده و نمی‌کنیم و بر دفاع تاکید داریم.

وزیر دفاع اضافه کرد: بهره‌گیری از اصل خودکفایی در صنایع دفاعی کشور به عنوان دستاورد شایسته‌ای برای ماست که متناسب با تغییر در تهدیدات است و ما همواره نگاه راهبردی و آینده‌نگر داریم و تلاش کرده‌ایم تجهیزات مورد نیاز را به شایستگی از مرحله ایده تا محصول آماده کنیم و امروزه هرقلم از تسلیحات را خود طراحی کرده و تولید انبوه داشته‌ایم و اینها همگی بدون کمک از طرف خارجی ایجاد شده و در جهت بومی ساختن صنایع دفاعی تلاش وافری کرده‌ایم.

سردار دهقان تصریح کرد: ما امروز انواع موشک بالستیک را در دست تولید داریم و همه اینها مورد نظر با هرگونه تهدید از پیش طراحی شده است که قدرت تخریب، اصابت رادارگریز و تاکتیکی است که همواره در تحقیق و تولید مدنظر قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا هیچ قدرت، قطعنامه و بلندگویی نمی‌تواند ملت ما را از مسیر عزتمندانه بازبدارد.

وی ادامه داد: ملت ما از امام راحل و مقام معظم رهبری و اسلام آموخته است که در برابر ظلم ظالم سکوت نکند و هر اقدام خصمانه‌ای را متناسب با آن پاسخ دهد، ضمن اینکه هیچ گاه اقدامی علیه دیگران نخواهد کرد.

وزیر دفاع اضافه کرد: آنچه که این روزها پس از مذاکرات هسته‌ای و توافق وین مطرح است بعضا در جامعه یا در بعضی از اذهان ممکن است این ابهام به وجود آمده باشد که برجام متوجه توان دفاعی ماست.

وی تصریح کرد: از ابتدای مذاکرات هسته‌ای ملت و مسئولان ما اعلام کردند که مذاکرات تنها بر موضوع هسته‌ای متمرکز است و هیچ موضوع دیگری هم از موضوعات منطقه‌ای گرفته تا توان دفاعی ما جزو مذاکرات نیست، گرچه در قطعنامه‌ای که صادر شد یک بحثی را به محدود کردن ما در حوزه تسلیحاتی اختصاص دادند گر چه قبلا در قطعنامه‌های قبلی وضعیت بسیار شدیدتری را علیه ما اعمال کرده بودند ولی ما هیچ‌گاه تحریمی را در حوزه مسائل دفاعی‌مان اجرا نکردیم.

وزیر دفاع تصریح کرد:ما همواره آنها را مورد توجه قرار ندادیم و هیچ‌گاه اعتباری به اینگونه تحریم‌ها نبخشیدیم و مسیر خودمان را بر اساس اراده و عزم خودمان و تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا پیش برده و پیش خواهیم برد.

سردار دهقان تاکید کرد: هیچ نگرانی و دغدغه‌ای را ملت ما بابت این موضوع ندارد، چرا که این مسیر، مسیر عزت و اقتدار ماست و آن چیزی که جایگاه متفاوتی را برای ملت ما در عرصه جهانی به وجود آورده است همین مسیر است.


وی ادامه داد: امروز قدرت‌های بزرگ جهانی ایران را به عنوان یک واقعیت قدرتمند پذیرفتند و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار در عرصه جهانی به رسمیت شناخته شده است. اینکه 6 کشور بزرگ جهانی که دارای حق وتو هستند می‌آیند پشت میز مذاکره با ایران می‌نشینند به این معناست که آنان در مقابل ملت ایران تسلیم شدند و به خواست و اراده ملت ما تمکین کردند.

سردار دهقان تاکید کرد: آنها نمی‌خواستند در جمهوری اسلامی ایران یک پیچ در حوزه صنعت هسته‌ای ما وجود داشته باشد. هیچگاه نمی‌خواستند عرصه نفوذ ما از جغرافیای ما خارج شود، آنها هیچ گاه نمی‌خواستند که نظام اسلامی ما به عنوان یک نظام الگو مطرح باشد ولی امروز همه این موارد تحقق یافته است و آنها ناچار از پذیرش ایران قدرتمند تأثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و جهانی هستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه «زنده بودن گزینه نظامی علیه ایران صرفنظر از توافق هسته‌ای ادامه خواهد داشت، حضور نظامی قوی در خلیج‌فارس از جمله راهبردهای آمریکاست» اظهار داشت: البته بعضی از سیاست‌مداران آمریکا از جمله رئیس‌جمهور آمریکا هم بعضاً افاضاتی را در این زمینه گفته‌اند که ملت ما در طول زمان آنها را پاسخ داده است.

سردار دهقان در پایان خاطرنشان کرد: باید به وزیر دفاع آمریکا و سردمداران سیاسی آمریکا این هشدار را می‌دهم که امروز حمایت از رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی و نسل‌کشی و نابودی تمامی زیرساخت‌ها و دارایی‌های ملت‌های سوریه، یمن، فلسطین و یمن هیچ‌گونه مزیت راهبردی جزء تنفر ملت‌ها مسلمان و آزادی‌خواهان جهان و گسترش ناامنی حتی در خاک آمریکا به همراه نداشته است.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 21:13 http://piyano.mihanblog.com/

درود دوست من شاد باشی و سبز . به روزم.
6511

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.