فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود درخصوص چگونگی حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران و روسیه با استفاده از نفوذ خود، رئیس جمهور سوریه را متقاعد کنند که در مذاکرات برای حل بحران سوریه شرکت کند.
 
عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود درخصوص چگونگی حل بحران سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، در لندن با فلیپ هموند همتای انگلیسی خود دیدار و درباره چگونگی حل بحران سوریه گفتگو کرد.

جان کری با عقب نشینی آشکار از مواضع قبلی آمریکا درباره چگونگی حل بحران سوریه، ابراز امیدواری کرد: ایران و روسیه با استفاده از نفوذ خود رئیس جمهور سوریه را متقاعد کنند که در مذاکرات برای حل بحران سوریه شرکت کند.

آمریکا که پیش تر حملات نظامی و حمایت از گروههای تروریستی را سرلوحه برنامه های خود در سوریه قرار داده بودند اکنون در چرخشی آشکار ظاهرا گفتگو و حل بحران سوریه از راه سیاسی را در برنامه های خود قرار داده است.

در این دیدار فلیپ هموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق گفتگو و مذاکرات زمان بندی شده تاکید کرد.

صاحب نظران پیروزی روز افزون ارتش و نیروهای مردمی سوریه در مبارزه با تروریست ها و نیز هجوم شماری از آوارگان جنگی به اروپا را علت تغییر مواضع آمریکا و همپیمانانش ارزیابی می کنند.

جان کری همچنین پیش از برگزاری نشست اعضای اتحادیه اروپا که قرار است در روزهای آینده برگزار شود با دیگر همتایان خود در اروپا دیدار و درباره چگونگی حل بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.