فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

"پنتاگون" از نیروی دریایی سپاه می‌ترسد + تصاویر

"پنتاگون" از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به 3 دلیل می‌ترسد.
"اشتون کارتر" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از گذشته تاکنون همواره  نیروهای مسلح ایران را تهدید می‌کند و این در حالیست که دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران گفت: پنتاگون هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. البته باید دانست که نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه همواره برای نبرد آماده هستند؛ و هرگونه حمله‌ای پاسخ پشیمان کننده خواهد داشت.   

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دهه 60 تاکنون یکی از بنیان‌های مهم در جهت توسعه امنیت کشور به شمار آمده و هم‌اکنون نیز در حوزه استحفاظیه خود در خلیج فارس وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهد که این اقدام تحسین مسئولین کشور را به همراه داشته است.



*** اظهارات رئیس مجلس

اخیرا "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری فرماندهان سپاه اظهار داشت: سپاه محل تکیه‌گاه کشورهای مظلوم است.


وی با اشاره به توانمندی بالای دفاعی پاسداران انقلاب و تدابیر نیروی دریایی سپاه برای حفظ امنیت در جزایر جنوبی عنوان داشت: همین اقدامات باعث شده تا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هیچ غلطی نتواند بکند.

 




لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز سپاه از قدرت بازدارنده و هشدار دهنده ای در منطقه برخوردار است گفت: موفقیت های سپاه  مرهون هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و فداکاری های اقشار مختلف سپاه و بسیج به ویژه شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: هوشیاری و هوشمندی فرماندهان و همدلی و اعتمادی که مردم به سپاه داشتند موجب شد که این نهاد انقلابی در رأس بنیه دفاعی کشور قرار گیرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه جهاد و تواضع امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس در سپاه وجود دارد اظهار داشت: تفکر مدیریت جهادی در سپاه بعنوان سرمایه ای مهم برای حرکت آینده این نهاد مقدس محسوب می شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایفای نقش سپاه در توسعه کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایجاد بسترهای لازم برای توسعه، مطالبه گری و استفاده از امکاناتی که دراختیار دارد، می تواند برای جهش اقتصادی کشور به ایفای نقش بپردازد.
 
 
 


*** تدابیر نیروی دریایی سپاه پاسداران در جنوب

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 86 با انجام رزمایش پیامبر اعظم (ص) و ادامه این سلسله رزمایش‌ها بخشی از قدرت دریایی خود را به نمایش گذاشته  و این توانمندی ادامه پیدا کرد تا در اواخر سال 94 ، 400 فروند موشک از شناورهای تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به محل ناوهای هواپیمابر ساخته شده "USS  جان نیمیتز" بود که پس از وارد آوردن خسارت‌های جدی به این ناو، توسط نیروهای ویژه سپاه به تصرف درآمد.









به نظر می‌رسد واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته یک بازدارندگی قابل قبولی در خلیج فارس ایجاد کند که این مهم میسر نمی‌شد، مگر با تلاش و تدابیر پاسداران انقلاب اسلامی.   



**سرلشکر جعفری: کنترل آبراه‌های منطقه در اختیار نیروی دریایی سپاه  
 

نیویورک تایمز به نقل از سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نوشت: در صورت بروز خطر، کنترل دریای عمان و تنگه هرمز و خلیج فارس در اختیار نیروی دریایی سپاه خواهد بود.  




سردار سرلشکر پاسدار "مصطفی ایزدی" معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم سومین همایش علمی پژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رزمایش پیامبراعظم (ص)9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام ماکت ناو هواپیمابر شبیه ساز آمریکایی "یو اس اس جان نیمیتز " اظهار داشت: این اقدام نمونه کوچکی از توانمندی نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف بود و در صحنه با قدرت و اقتدار(نیروهای مسلح) نقش آفرینی خواهد کرد. 



**تسلط بر تنگه هرمز  و استفاده از قایق‌های تندرو و موشک‌های ضد کشتی در خلیج فارس

روزنامه   The Cristian Science Monitor در مقاله‌ای به قلم اسکات پترسون در مقاله‌ای با عنوان چگونه ایران می‌تواند در مقابل رویارویی نظامی با آمریکا موفق باشد نوشت: بودجه دفاعی آمریکا تقریباً 90 برابر بزرگ‌تر از ایران است  اما ایران یک استراتژی خوب و دقیق  از جنگ نامتقارن دارد. ایران، وارث نوآوری نیروی دریایی است که دارای یک استراتژی نیروی دریایی نامتقارن قابل بازگشت است و این یک مزیت عمده محسوب می‌شود.  آمریکا سعی کرده از سال 2002 شبیه‌ساز چنین درگیری‌هایی را به کمک کشتی‌هایش انجام بدهد. 

 


وی افزود: ایران با هدف بهره‌برداری از آسیب پذیری‌های دشمن از طریق استفاده از  تاکتیک‌های قایق‌های کوچک به خوبی مسلح، سرعت در حمله و غافلگیری نظامی از قدرت مناسبی برخوردار بوده و این ویژگی‌ها توسط کارشناسان نظامی سپاه پاسداران منتشر شده است. 



پترسون تصریح کرد: ایران می‌تواند با ابزار نامتقارن، تسلط خود را در تنگه هرمز رقم بزند. به عنوان مثال در رزمایشی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک شناور فوق‌العاده سریع را که توسط رادار قابل تشخیص نبود به آب انداخت  و  ایران 300 قایق در یک رزمایش  به میدان فرستاد و در این رزمایش کماندوهای خود را در یک کشتی هدف پیاده کرد. 



این روزنامه درباره توان رزم ناهمتراز زمینی ایران نیز عنوان کرد: نیروهای زمینی، ترکیبی از بسیج و سپاه پاسداران هستند که همه به سوی آنچه که آن‌ را استراتژی موزاییکی می‌نامند، حرکت می‌کنند.




**دریادار فدوی: آمریکایی‌ها در منطقه مواظب‌ترین کشور هستند که در منطقه خلیج فارس تیری شلیک نشود

 دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش خط امام سیاسی در پاسخ به سوال  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا در حوزه دریا گفت: آمریکایی‌ها در منطقه مواظب‌ترین کشور هستند که در منطقه خلیج فارس تیری شلیک نشود.





**واکنش‌های سه‌گانه چیست؟

"واکنش‌های سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که منجر به ایجاد بازدارندگی قبل از هرگونه درگیری می‌شود. این اقدامات شامل استفاده از پاترول کرفت‌ها یا شناورهای تندرو مجهز به موشک (Patrol Craft)، مین ریزی دریایی (Mine Warfare) و موشک‌های ضد کشتی (Antiship Missile) که مجموعه این اقدامات را می‌توان از زبان "دکتر علی لاریجانی" تحت عنوان تدبیر هوشمندانه نام برد. 















خبرگزاری Xinhua نیز گزارش داد: قایق ذوالفقار یکی از قایق‌های تندروی سپاه پاسداران است که با سرعت 70 گره‌ دریایی (82 مایل در ساعت) می‌تواند در ارتفاق موج 1/2 به خوبی مأموریت‌های محوله  خود را انجام دهد. 


سایت Global Bearings در خصوص توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران با داشتن  پرسنل متخصص و متبحر و هزاران قایق تندرو توانایی بسیار زیادی در تأمین امنیت منطقه دارند.


همین تدابیر که به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در جزایر هم پیاده شده، منجر به این موضوع گردیده که گشت‌زنی قایق‌های تندرو هرگونه اقدامی را به خوبی رصد و شناسایی کنند.



*** چرا پنتاگون از نیروی دریایی سپاه می‌ترسد

"اشتون کارتر" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از گذشته تاکنون همواره  نیروهای مسلح ایران را تهدید می‌کند و این در حالیست که دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران گفت: پنتاگون هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. البته باید دانست که نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه همواره برای نبرد آماده هستند؛ و هرگونه حمله‌ای پاسخ پشیمان کننده خواهد داشت. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.