فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

شواهد نشان می‌دهد عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است

عفو بین الملل اعلام کرد مدارکی دال بر وقوع جنایت جنگی در یمن بوسیله عربستان و شرکایش وجود دارد. 


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، طبق گزارش عفو بین الملل، براساس شواهد محکم عربستان که از سوی کشورهایی مانند آمریکا تسلیح می‌شود در یمن مرتکب جرائم جنگی شده است. طبق این گزارش 41 صفحه‌ای، حدود 100 غیرنظامی از جمله 59 کودک و 22 زن بر اثر حملات هوایی مرگبار در سال جاری میلادی در استان صعده یمن جان باختند. 

در این گزارش همچنین آمده است که عربستان بدون توجه به خطر جانی برای غیرنظامیان، مدارس، مساجد و خانه ها را هدف حملات هوایی قرار داده است. راشا محمد از عفو بین الملل گفت:« به طور قطع نقض قوانین بین المللی صورت گرفته است و می تواند جنایت جنگی تلقی شود و باید در این مورد تحقیقات لازم انجام شود.»

 عفو بین الملل همچنین خواستار توقف فروش و انتقال سلاح به عربستان شد. راشا محمد گفت:« عفو بین الملل براساس مدارک و شواهد دو درخواست دارد. نخست این که از آمریکا می‌خواهد انتقال سلاح به همه اعضای ائتلاف را متوقف کند و دیگر اینکه از جامعه بین الملل و به خصوص سازمان ملل می خواهیم که کمیسیونی بین المللی برای انجام تحقیقات در این زمینه تشکیل دهند.» 

پژوهشگران عفو بین الملل همچنین مدارکی دال بر استفاده از بمبهای خوشه ای در یمن یافته اند. در گزارش قبلی این سازمان، از آمریکا به دلیل استفاده از سلاح های غیرمتعارف انتقاد شده بود. از زمان آغاز حملات عربستان علیه یمن، نزدیک به شش هزار و چهارصد نفر که بسیاری از آنها زن و کودک بوده اند جان خود را از دست داده اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.