فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

الگوبرداری عربستان از صهیونیست‌ها در کشتار مردم یمن

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن تاکید کرد: الگوی عربستان در کشتار مردم یمن رژیم صهیونیستی است. 

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شجره درباره ارتباط عربستان سعودی و اسرائیل گفت: عربستان سعودی دقیقاً همان روشی را که اسرائیل علیه مردم غزه استفاده می‌کند، علیه مردم یمن به کار گرفته است.

وی افزود: عربستان سعودی به تبعیت از اسرائیل یمن را محاصره کرده است و اجازه رسیدن کمک‌های غذایی و دارویی را به آن‌ها نمی‌دهد و سعی می‌کند با گرسنگی و قحطی دادن به مردم یمن آن‌ها را از پا در بیاورد و تسلیم کند و این دقیقاً همان کاری است که اسرائیل علیه مردم غزه انجام می‌دهد.

این فعال حقوق بشر ادامه داد: متأسفانه سکوت جامعه بین المللی عربستان سعودی را بیشتر برای ارتکاب جنایات ضد بشری و جنایات جنگی تشویق می‌کند. باید در نظر داشت سعودی‌ها حتی از تروریست‌های یمن نیز حمایت می‌کنند و اساساً آن‌ها دست پروده خود سعودی‌ها هستند.

وی گفت: در عملیات سعودی علیه مردم یمن اسرائیل نیز همکاری دارد و گاهی خلبانان اسرائیلی یمن را بمباران می‌کنند یا کمک‌های اطلاعاتی به سعودی‌ها می‌دهند. بنابراین عملیات در یمن اصلاً هیچ ربطی به مبارزه با تروریسم ندارد و برعکس هدف آن ترویج و گسترش تروریسم و تقویت گروه‌های تکفیری با حمایت سعودی و اسرائیل است.

شجره ادامه داد: در واقع خود رهبران اسرائیل به روشنی اذعان کرده‌اند که گروه‌های تکفیری و داعش را بر گروه‌های مقاومت فلسطینی و ایران ترجیح می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.