فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

انتقال داعشی‌ها از سوریه به یمن

هواپیماهای سعودی و قطری تروریست های داعش را از ترکیه به عدن، جنوب یمن منتقل می کنند.

  


عربستان و قطر در حال انتقال داعشی‌ها از سوریه به یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن ستریت، هواپیماهای سعودی و قطری  تروریست های داعش را در پی مداخله هوایی روسیه در سوریه و پیشروی های ارتش سوریه از ترکیه به عدن جنوب یمن منتقل می کنند و هزاران نفر از آنان در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند: صدها عناصر داعشی با هواپیماهای سعودی و قطری برای جنگ در یمن از ترکیه به شهر عدن انتقال داده شده اند.

گزارش ها حاکی است هزاران نفر از داعشی‌ها به برخی کشورهای عربی و اسلامی بازگشته اند، اما عربستان بر اساس طرح ویرانگرانه ای که دارد می کوشد مقصد آنها را به عدن، حضرموت، ابین و سایر شهرهای جنوبی یمن تغییر دهد.

برخی منابع یمن ستریت اعلام کردند: هواپیماهای ترکیه با نظارت عربستان و قطر دو سال یا بیشتر از آن شماری از جنگجویان یمنی و خارجی را با پوشش مجاهدان مخالف بشار اسد از شهر عدن به ترکیه و از آنجا به سوریه انتقال داده بودند.

ترکیه این کار را پس از امضای توافقی بین دولت وقت یمن یعنی دولت باسندوه (نخست وزیر اسبق یمن) و آنکارا انجام داده بود و توافق کرده بودند پروازها بین یمن و ترکیه افزایش یابد.

این منابع تصریح کردند عاملی که اکنون تغییر کرده و باعث شده است این گروه ها به یمن بازگردند، مداخله هوایی روسیه و فشارهای ارتش سوریه است. همچنین عربستان و قطر به جنگجویان قول داده اند از آنها در صورت مداخله بین المللی در سوریه یا در صورت پیروزی بشار اسد بر آنها محافظت کنند.

گزینه بازگرداندن این جنگجویان به جنوب یمن و توزیع آنان در پی تسلط آنها بر همه شهرهای جنوب این کشور، به اجرا گذاشته شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.