فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در مورد اجرایی شدن برجام

درپی تصویب برجام، وزیر خزانه داری آمریکا امروز یکشنبه بیانیه ای منتشر کرد.

  

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در مورد اجرایی شدن برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا، جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: امروز برنامه جامع اقدام مشترک برجام)- قرارداری تاریخی که همه راه های دستیابی ایران را به سلاح هسته ای خواهد بست-اجرایی می شود و همه طرفهای ذیربط رسما مقدمات اجرای تعهدات خود را شروع می کنند.

این گام برجسته اولیه از اهمیتی جهانی برخوردار است. همچنان که اقدامات ایران در ارتباط با برنامه هسته ای این کشور آغاز می شود و آمریکا و شرکای ما نیز در اقدامی متقابل آماده می شوند تا تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را بردارند، ما یک گام به اجرای موفق برجام و ایجاد جامعه بین المللی امن تر نزدیک تر می شویم.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر چند روز تصویب برجام گامی بسیار با اهمیت به شمار می رود، ولی در این مرحله هیچ یک از تحریم ها برداشته نمی شوند و فقط تخفیف محدود توقف موقت که بر اساس برجام مصوب 2013 در نظر گرفته شده است، به اجرا گذاشته می شود.

همه فعالیت هایی که قبل از روز تصویب مستوجب تحریم بودند، همچنان مستوجب تحریم هستند. فقط به مجرد فرارسیدن روز اجرا یعنی هنگامی که بازرسان بین المللی تایید می کنند ایران تعهدات هسته ای خود را در چارچوب برجام به انجام رسانده است، برخی تحریم های خاص مرتبط با برنامه هسته ای ایران لغو و برداشته خواهند شد.

لیو افزود: آمریکا کاملا قصد دارد به تعهدات خود عمل کند. اگر ایران به تعهداتش پایبند باشد، ما پیش از روز اجرا،  رهنمودهای لازم را ارائه خواهیم کرد تا به روشنی تغییرات تحریم های آمریکا علیه ایران را تشریح کنیم. همزمان که وزارت خزانه داری و دیگر دستگاه های دولتی آمریکا مقدمات کار را شروع می کنند، ما بدنبال همکاری نزدیک با کنگره، جامعه بین الملل و بخش خصوصی خواهیم بود تا از اجرای موفق برجام اطمینان حاصل کنیم و به تهدید هسته ای از جانب ایران پایان دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.