فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد

مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های ایران به یکباره برداشته نخواهد شد.

  

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 

چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد. 

این مقامات اعلام کردند: زمان‌بندی برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت عمل این کشور در برداشتن گام‌های مورد نیاز، بستگی دارد. گام‌های تهران به بازرسان آژانس این توانایی را می‌دهد تا فعالیت هسته‌ای این کشور را تایید کنند. یکی از این مقامات بلندپایه آمریکایی افزود: نمی‌توان زمانی کمتر از دو ماه برای برداشته شدن تحریم‌های ایران متصور شد.

آنها اعلام کردند: امروز آمریکا، چین و ایران با صدور بیانیه‌ مشترک، شرکت خود را در پروژه باز طراحی رآکتور تحقیقاتی اراک اعلام می‌کنند. این مقام آمریکایی مدعی شد با باز طراحی این پروژه، این راکتور دیگر پلوتونیوم تولید نخواهد کرد.

رویترز در پایان نوشت: امروز که "روز تصویب" در توافق هسته‌ای نام‌گذاری شده است، 90 روز پس از تصویب قطعنامه توافق هسته‌ای ایران و 6 کشور جهانی در شورای امنیت سازمان ملل است. براین اساس از امروز بیشتر تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.