فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

پوتین و اسد دیدار کردند+

  خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از سخنگوی کرملین اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهور رئیس جمهور سوریه، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار کرد. 
 بر اساس این گزارش، بشار اسد روز سه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو  رفت و با پوتین دیدار و گفتگو کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین و بشار اسد، در این دیدار درباره مسائل مرتبط با عملیات هوایی روسیه گفتگو کردند. 

پوتین و اسد دیدار کردند

وی همچنین اعلام کرد: البته مسائل مرتبط با مبارزه با گروه‌های تروریستی، عملیات روسیه و حمایت از عملیات نیروهای مسلح سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، اسد، پوتین را از آخرین وضع سوریه و راه‌های پیش رو مطلع کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار برای کمک به فرآیند سیاسی و نظامی در سوریه اعلام آمادگی کرد.

اسد نیز از پوتین به دلیل حمایت از سوریه قدردانی کرد.

به گفته سخنگوی پوتین، مقامات ارشد روسیه در چارچوب گسترده گفتگوها شرکت داشتند و «گفتگوها بسیار طولانی بود و موضوع مذاکرات کاملا مشخص بود.»

براساس متن گفتگوهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در پایگاه اینترنتی کرملین منتشر شد، پوتین اعلام کرد روسیه آماده است به دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه کمک کند و با دیگر قدرت های جهان که خواهان یک راه حل مسالمت آمیز برای جنگ طولانی مدت در سوریه هستند، از نزدیک در این خصوص همکاری خواهد کرد. 

پوتین همچنین اعلام کرد تحولات مثبت در جبهه نظامی در سوریه، مبنایی برای یک راه حل سیاسی بلندمدت با مشارکت همه نیروهای سیاسی، گروه های قومی و مذهبی فراهم خواهد کرد.

وی گفت: «ما آماده هستیم نه تنها در زمینه اقدامات نظامی در مبارزه با تروریسم بلکه همچنین در جریان روند سیاسی کمک کنیم. این البته در تماس نزدیک با دیگر قدرت های جهان و کشورهای منطقه خواهد بود که به یک راه حل مسالمت آمیز برای جنگ، علاقه مند هستند.»

گمان می رود این نخستین سفر خارجی اسد از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 باشد. این سفر سه هفته پس از آن انجام می شود که روسیه سی ام ماه سپتامبر (8 مهر) حملات هوایی خود را علیه ستیزه جویان در سوریه آغاز کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.