فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نخستین واکنش وزارت امور خارجه آمریکا پس از تأیید برجام از سوی رهبر معظم انقلاب

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تأیید برجام بوسیله آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، سخن گفت.
  
  به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری در وزارت انرژی این کشور گفت: ما سه روز پیش شاهد تصویب برجام بودیم؛ زیرا روند نود روزه بازبینی کنگره منقضی شد و این توافق به طور رسمی به اجرا در خواهد آمد. او افزود: «امروز همچنین رهبر ایران به طور رسمی این توافق را پذیرفت». 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: «از امروز بازطراحی تأسیسات آب سنگین اراک با همکاری چین آغاز خواهد شد. ایران برای صدور اجازه بازرسی از این تأسیسات 24 روز فرصت دارد». او ابراز امیدواری کرد ایران در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کری در پایان مدعی شد: «معتقدم آمریکا ،خاورمیانه ،متحدان و دوستان ما در منطقه در نتیجه این توافق امن تر خواهند شد. نکته مهم این است که ایران نمی تواند تسلیحات هسته ای داشته باشد و اگر ما به صورت مناسب راستی آزمایی کنیم و هوشیار باشیم، می توانیم این اطمینان را بدهیم. این بدان معنا نیست که آنها به سمت گریز هسته ای نخواهند رفت؛ اما به معنای آن است که اگر این کار را انجام دهند، ما متوجه خواهیم شد. زیرا سطح ردیابی بی سابقه بر تولید اورانیوم آنها خواهیم داشت». 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.