فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

اسامی کشورهای عربی موافق انتفاضه جدید فلسطین ؟ + اسامی مخالفان

انتفاضه قدس توسط جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات و سیاست های سرکوبگرانه اشغالگران صهیونیست از اول اکتبر جاری آغاز شد اما سران کشورهای عربی همچنان نسبت به این خیزش سکوت اختیار کرده اند.  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای انتفاضه جدید جوانان فلسطینی تا کنون که بیست و سومین روز آن با ادامه عملیات های استشهادی پشت سرگذاشته شد جز سوریه هیچ کشورعربی دیگری نسبت به آن موضع گیری نکرده است.


خیزش قدس توسط جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات و سیاست های سرکوبگرانه اشغالگران صهیونیست از اول اکتبر جاری آغاز شد اما سران کشورهای عربی همچنان نسبت به این خیزش سکوت اختیار کرده اند.

اتحاد مخفیانه با اسراییل سران عرب را به نوعی اسیر در بند این رژیم کرده است.

هنوز یک موضع و صریح و شجاعانه از سوی پایتخت های عربی در همبستگی و همدردی با حرکت جدید ملت فلسطین شنیده نشده است مگر از سوی دمشق که تن خود او زخمی است و پنج سالی هست که درگیر جنگی با تروریسم شده که از سوی اکثر کشورهای عربی بویژه پادشاهی وهابی سعودی و قطرو همچنین اسراییل حمایت می شود.

اما دولت های مرتد عربی و حکام خوارج همگی بر ضد انتفاضه جدید و مردمی فلسطین هستند به گونه ای که حتی برخی از انها هم اینک با اسراییل دست بکار شده اند تا این انتفاضه مبارک را خاموش نمایند.

به محض وقوع انتفاضه جدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نطقی اعلام کرد که اسراییل حق دارد از خود و امنیتش دفاع کند. موضع اوباما حامل پیامی برای حکام عرب که که باید زبان در کام گیرند و هیچ حرفی نه در حمایت انتفاضه ملت فلسطین و نه در محکومیت اقدامات جنایتکارانه اسرایلل علیه فلسطینی ها نزنند.

در شرایطی که حتی برخی رهبران فلسطینی هم به دلایل معلوم و به دلیل ملاحظات خاص خود هرگز د رکنار فرزندان فلسطینی قرار نگرفتند دولت سوریه اما بار دیگر بر حمایت خود از ملت فلسطین و انتفاضه جدید آنان تاکید کرد و با قاطعیت جنایات اشغالگران صهیونیستی را محکوم کرد.

اتحادیه عرب شامل 22 کشور است که عبارتند از: مصر،  عراق ،  یمن،  لیبی ،  مراکش ،  تونس،  امارات متحده عربی،  بحرین،  قطر، عربستان سعودی،  الجزایر،  لبنان،  موریتانی،  اردن،  جیبوتی،  کومور،  کویت،  سوریه،  سومالی،  سودان،  عمان، فلسطین.

در میان 22 کشور عربی تنها دولت سوریه از بین این کشورها رسما مواضع خود را نسبت به انتفاضه جدید جوانان فلسطینی اعلام کرده است و بقیه کشورها هنوز موضعی اتخاذ نکرده اند. یمن، عراق و لیبی که منتاسفانه از سوی سایر کشورهای عربی درگیرجنگی علیه تروریسم و متحدانش هستند لیکن بقیه کشورها به رغم اینکه در وضعیت جنگی یا ناامنی قرار ندارند اما هیچ گونه موضعی تاکنون اتخاذ نکرده اند. این در حالی است که اساسا اتحادیه عرب با هدف تجمیع ظرفیت های دولت های عربی برای کمک به پایان دادن به اشغالگری و حل قضیه فلسطین ایجاد شده است.   

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.