فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

سیاست غرب در قبال ایران باید به نفع گروهک منافقین تغییر کند

پایگاه اینترنتی "هیل" در گزارشی مدعی شد: اعضای گروهک تروریستی منافقین در مواجهه با حملات مرگبار ایران، بی دفاع هستند. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه "هیل" در گزارشی نوشت: در پایان ماه گذشته میلادی (اکتبر)، گروهک تروریستی منافقین در قرارگاه لیبرتی نزدیک فرودگاه بغداد بوسیله چندین موشک هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن 24 نفر از اعضای این گروه کشته شدند. قرارگاه لیبرتی که پیشتر یک پایگاه نظامی بود، از سال 2011 به اردوگاهی جهت اسکان اعضای گروهک تروریستی منافقین تبدیل شد. 
اسکان اعضای این گروهک تروریستی –که پیشتر ساکن قرارگاه اشرف بودند-- با هماهنگی "کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان" و حمایت آمریکا، در قالب توافقی میان دولت عراق و سازمان ملل متحد انجام شد.
پایگاه اینترنتی هیل در این گزارش مدعی شد: در حال حاضر ساکنان قرارگاه لیبرتی در مواجهه با حملات مرگبار رژیم ایران بی دفاع هستند. حادثه ماه گذشته، هفتمین حمله ای بود که علیه گروهک تروریستی منافقین انجام شد. این مسئله نشاندهنده شکست سیاست غرب، آمریکا و سازمان ملل در خصوص اتخاذ اقداماتی برای محافظت از اعضای این گروهک تروریستی یا انتقال آنها به خارج از مرزهای عراق است.

"جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا پس از این حادثه با صدور بیانیه ای وعده داد با همکاری دولت عراق و جامعه بین المللی، امنیت این گروهک تروریستی را تأمین کند. گروهک تروریستی منافقین نیز پس از این حمله، به شدت از کاخ سفید و سازمان ملل انتقاد کرد.

این پایگاه اینترنتی همچنین در ادعایی بی اساس اعلام کرد: می توان عاملان این حمله را -- که یک گروه شبه نظامی شیعه بود -- با دولت ایران مرتبط دانست. اما مقامات آمریکا حتی نخواستند این حمله را به دولت ایران ارتباط دهند.

هیل در این گزارش نوشت: آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل از پذیرش مسئولیت های خود در قبال منافقین سر باز زده اند. به عقیده غرب و جوامع بین المللی، برای انتقال اعضای این گروهک تروریستی و محافظت از آنها باید اقداماتی صورت گیرد. اما این دیدگاه، به دلیل پیشبرد برخی سیاست های بین المللی -- از جمله ایجاد روابط حسنه با ایران -- به حاشیه رانده شده است.  

هیل همچنین در ادامه ادعاهای بی اساس خود نوشت: "حمله مرگبار قرارگاه لیبرتی نشان می دهد این سیاست ها به قیمت جان برخی افراد تمام شده است. قدرتهای غربی باید موضع رسمی خود را در قبال گروهک منافقین مشخص کنند. آنها باید بدانند با دخالت های رژیم ایران، بسیاری از بحران های خاورمیانه حل نخواهد شد. دلیل هدف قرار گرفتن منافقین از سوی ایران، مسلم است. زیرا این گروهک، تهدیدی برای بقای رژیم ایران است. قدرتهای غربی باید پیش از نابود شدن این گروهک بوسیله ایران، از آن حمایت کنند." 

این پایگاه اینترنتی همچنین نوشت: به دنبال حمله ماه گذشته به قرارگاه لیبرتی، آمریکا باید ساکنان این اردوگاه را به مرزهای خود راه دهد یا از متحدان اروپایی درخواست کند اجازه ورود آنها را به کشورهای خود صادر کنند. انجام این اقدامات می تواند به امن تر کردن خاورمیانه کمک کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.