فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

حمله به ایران احمقانه است،تهران در هر جای جهان می تواند انتقام بگیرد

انتقام گیری ایران بسیاری از منافع آمریکا و دیگران را در همه جای جهان شامل خواهد شد. ایرانی ها می توانند به خیلی از اهداف ، آسیب بزنند.


رئیس سابق دستگاه جاسوسی عربستان سعودی درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.
 


  به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شاهزاده ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه جاسوسی عربستان سعودی و سفیر پیشین این کشور در واشنگتن و لندن گفت:”حمله نظامی علیه ایران با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای این کشور با عواقب وخیمی روبه رو خواهد بود و تنها به تقویت قصد ایران برای ساخت سلاح هسته ای منجر می شود.” 

ترکی فیصل که روز سه شنبه در مراسمی در شهر واشنگتن دی سی سخنرانی می کرد ادامه داد:”به اعتقاد من حمله نظامی به ایران ،احمقانه است. چنین اقدامی، فاجعه بار است و تنها باعث می شود قصد و عزم ایران برای ساخت سلاح هسته ای  بیشتر شود. حمله نظامی باعث بسیج حمایت های ملت ایران از دولت خود می شود. حمله نظامی، برنامه هسته ای ایران را به پایان نمی رساند و فقط باعث تاخیر در آن می شود.”

در روزهای اخیر برخی رسانه های اسرائیلی از تایید گزینه حمله نظامی علیه ایران در میان برخی از مقامات ارشد این رژیم خبر داده بودند. با این حال شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل به تازگی از مواضع سابق خود در باره حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران عقب نشینی کرد.
مقامات ایران نیز ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود، درباره عواقب هر گونه اقدام نظامی خارجی علیه ایران هشدار داده اند.

شاهزاده ترکی فیصل (برادر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی ) که در سال ۲۰۰۶ از سمت های دولتی کناره گیری کرد همچنان یکی از شخصیت های ارشد خانواده حاکم در عربستان سعودی به شمار می رود. بسیاری معتقدند وی ، سخنگوی غیررسمی ریاض است.

ترکی فیصل افزود:”حملات نظامی گذشته و به طور مثال درعراق نشان دادند که عواقب چنین مسیری غیرقابل پیش بینی است. معتقدم حمله نظامی به ایران دارای عواقب فاجعه باری است. این اقدام با تلفات بسیاری همراه خواهد بود . این واقعیت نیز وجود دارد که صحنه انتقام گیری ایران، همه جای جهان خواهد بود.”

وی ادامه داد:”انتقام گیری ایران بسیاری از منافع آمریکا و دیگران را در همه جای جهان شامل خواهد شد. ایرانی ها می توانند به خیلی از اهداف ، آسیب بزنند. عربستان سعودی، گزینه نظامی را علیه ایران تایید نمی کند اما اعمال فشارهای علنی علیه تهران را ادامه می دهد که از جمله می توان به اعمال فشارها علیه ایران در سازمان ملل متحد اشاره کرد به امید اینکه از خطرات در آینده، جلوگیری شود.”

سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا ادامه داد:” ما به طور کامل از افزایش تحریم ها، دیپلماسی فعال و فعالیت هماهنگ از طریق سازمان ملل متحد علیه ایران پشتیبانی و حمایت می کنیم.”


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.