فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

کابوس جدید اسرائیل

غربی‌ها و بخصوص کشورهای عربی سعی کرده‌اند تا حزب الله لبنان را از بین ببرند و اینک شاهد ظهور پدیده ای با نام حزب الله سوریه در ساختار محور مقاومت هستیم که این موضوع سبب تحکیم هر چه بیشتر این جبهه می‌شود. 
 
حزب‌الله سوریه
 
حزب‌الله سوریه در فروردین 1393 مصادف با آوریل 2014 میلادی ضمن اعلام به شهادت رسیدن هشت تن از رزمندگانش اعلام موجودیت کرد. بیانیه حزب الله سوریه، مبنی بر اعلام شهادت 8 نفر از اعضای آن در میدان های نبرد سوریه، این نکته را در بردارد که این جنبش نوپا، از همین ابتدای تأسیس، از تشکیلات رزمی برخوردار است. 
حزب‌الله سوریه شاخهٔ مقاومت اسلامی در کشور سوریه است. این گروه از مبارزان حامی بشار اسد در جنگ سوریه است و به صورت محدود به ارتش این کشور در پیکار با مخالفان دولت اسد یاری می‌رساند. طبق گزارش‌ها اعضای حزب‌الله از شیعیان سوریه تشکیل شده‌است و آموزش و فرماندهی آن‌ها بر عهدهٔ فرماندهان حزب‌الله لبنان دانسته است. تعداد نیروهای این گروه بیست هزار نفر برآورد می‌شود.
 
نیروهای حزب الله سوریه در مناطق حساس سوریه همچون حومهٔ دمشق، درعا، حلب، قنیطره حضور دارند و همچنین از مناطق شیعه‌نشین سوریه و مرقد زینب دفاع می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.