فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خواسته‌ها و بهانه‌های آمریکا حد و حدودی ندارد و رفت‌و‌آمد‌های دانشگاهی‌، علمی و برجامی با غرب، ابزار نفوذ را فراهم می‌کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه حدیث شریف کساء در اهواز اظهار داشت: ما باید با نگاه انقلابی وارد صحنه نبرد با دشمن شویم چون راه‌حل پیروز شدن در این صحنه نگاه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: چرا باید بشینیم و به مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا خیره بشویم چرا نباید از نگاه انقلابی با روحیه جهادی و به روش امام راحل (ره) و مطابق فرمایشات امام خامنه‌ای حرکت کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به حضور مستشاران سپاه در سوریه و عراق گفت: ما در سوریه و عراق یک لایه که روحیه مقاومت انقلابی و بسیجی است، را تربیت کردیم که آثار آن مقاومت‌ها که به عشق و صمیمیت دو جانبه تبدیل شده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خواسته‌ها و بهانه‌های آمریکا حد و حدودی ندارد و رفت‌و‌آمد‌های دانشگاهی‌، علمی و برجامی با غرب، ابزار نفوذ را فراهم می‌کند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه سخنانش به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی نماد غرب‌گرایی و اشراف‌گرایی است و اگر مدافعان حقیقی انقلاب مانند شهدای مدافع حرم با این افراد مقایسه شوند، می‌بینیم مدافعان اصلی انقلاب نسبتی با روحیه اشرافی‌گری ندارند.

وی افزود: مدتی پیش میهمان خانواده شهید مدافع حرم در منطقه‌ای بسیار ضعیف تهران بودیم که روحیه شهادت‌طلبی و شور و عشق به انقلاب را در آن‌ها مشاهد می‌کردیم و در هنگام خروج از همسایگان پرسیدیم، پدر شهید با این روحیه انقلابی چه کاره هستند که در پاسخ گفتند وی مدتی است بیکار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری خجالت‌آور است و همه بدانند که راه‌حل اصلی برای تمامی این مشکلات در جامعه داشتن "نگاه انقلابی" است


تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 12:39 |  
 

ارتش و انصار الله یمن از سامانه موشکی جدیدی رونمایی کردند که در صورت عملیاتی شدن می تواند مواضع رژیم سعودی را در فاصله نزدیک هدف قرار دهد.


 تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 9:23 | 
 
 

عادل جبیر:آنکارا به سادگی نمی تواند به معارضان سوری خیانت کند/فروپاشی ترکیه در صورت کوچکترین اشتباه!

 یلدریم نخست وزیر ترکیه پس از پایان تنش ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه، ابراز اطمینان کرده بود که روابط کشورش با سوریه عادی خواهد شد. این اظهارات پرسش های زیادی را درباره علت تغییر موضع ترکیه ایجاد کرده است. 

 نظریه: آیا این کودتا می تواند هدایت شده از سوی آل سعود برای گوشمالی دولت اردوغان باشد؟ زیرا سابقه خنجر از پشت زدن به دوستان خود در آل سعود مسبوق به سابقه است. مانند: صدام حسین، حسنی مبارک،علی عبدالله صالح و محمد مرسی و...


 
تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 9:9 |  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- در نشست خبری خود در فرودگاه آتاترک استانبول دستور سرنگونی جنگنده های کودتاگران نظامی را صادر کرد. 
بر این اساس، رییس جمهور ترکیه از دستگیری 120 نفر در ارتباط با کودتای اخیر این کشور خبر داد. وی افزود: محاکمه قضائی متهمان به دخالت در کودتا از فردا آغاز می شود.
 
اردوغان گفت: کودتاگران رییس دفترم را گروگان گرفته اند.
 
در عین حال، نشریه فارن پالسی اردوغان را در کودتا مقصر دانست. این نشریه نوشت ؛ رجب طیب اردوغان، نباید هیچ کس را جز خودش در کودتا مقصر بداند. پس از سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.

تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:52 |  
 
 
کودتا در ترکیه/ پرواز جنگنده ها و هلکوپترهای نظامی/ سقوط تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول+تصاویر

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند.  شبکه خبری «آی‌24» از استقرار گسترده نیروهای نظامی در آنکارا و استانبول خبر داده است. همه پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شد.
 
تحولات روز 26 تیر را در این قسمت مشاهده کنید:


ادامه مطلب
تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:34 | 
 
 

زمان دریافت خبر: شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۹

منبع خبر: واحد مرکزی خبر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند. - 01:28 به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع ریاست جمهوری ترکیه از جهان خواست در کنار مردم ترکیه بایستند و همبستگی خودشان را با آنها حفظ کنند. - 01:24 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بالگردهای نظامی ارتش ترکیه برای حمایت از ستاد فرماندهی ارتش در اطراف ستاد در حال پرواز و تیراندازی هستند. - 01:22 فرودگاه آنکارا هم سقوط کرد. بمبی در آنکارا منفجر شد. تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شده است ...


تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:27 | 
 
 
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قیداری؛ مدیر گروه مطالعات دفاعی و امنیتی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر خود در واکنش به خبری مبنی بر اینکه پس از وقوع کودتا در ترکیه، اردوغان وارد ایران شده و توسط نیروهای هوایی ارتش اسکورت شده است، نوشت: شایعه عبور هواپیمای اردوغان از مرزهای شمالغرب و اسکورت آن توسط نهاجا را سما تکذیب می‌کنم.
 
برگزاری جلسه فوری شورای امنیت ملی در کشور

تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:25 | 
 
 
 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ترکیه پس از سلسله ای سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد و سخنان خود را در این باره پس گرفت.
 
بر این اساس، عادل جبیر -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود، جان کری  و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ترکیه به خوبی می داند قادر نیست به این سادگی به معارضین سوری خیانت کند».


 

در این مطلب معجون خانگی به شما که در چربی سوزی و رسیدن به وزن ایده آل بیشتر کمک می کند، معرفی شده است.


 تاریخ : جمعه بیست و پنجم تیر ۱۳۹۵ | 9:47 | 
 
 
 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد مقامات اطلاعاتی آمریکا بررسی گزارش 28 صفحه ای محرمانه درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 را تکمیل کرده اند. 
کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گزارشی رسمی 28 صفحه محرمانه را درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا منتشر کرد که به مدت 13 سال محرمانه باقی مانده بود. 
در این صفحات به ارتباط هایی احتمالی بین برخی از هواپیماربایان و افراد مرتبط با دولت عربستان سعودی اشاره شده است اما این ارتباط ها به طور مستقل قابل تایید نیست. 
خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد در گزارش محرمانه مربوط به حملات یازده سپتامبر هیچ ادله‌ای مبنی بر دست داشتن مسئولان سعودی در این حملات ذکر نشده است. 
در این اسناد آمده است که اسامه بسنان، یکی از هواپیماربایان از بندر بن سلطان، سفیر وقت رژیم سعودی در آمریکا پول دریافت کرده است. در این گزارش آمده است که همسر بسنان نیز از همسر بن سلطان مبلغی دریافت کرده است. 
برخی قانونگذاران آمریکایی مدعی بودند این 28 صفحه محرمانه از گزارش کنگره نشان دهنده وجود ارتباط میان شماری از مقامات دولتی عربستان سعودی با عاملان حملات 11 سپتامبر است. جان برنن، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ماه ژوئن گفت نباید هیچ فردی این بخش از گزارش را دلیل دست داشتن عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر تلقی کند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.