فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

باید منتظر نمایش تانک بزرگ و اسرار آمیز ایران بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته نامه «ویک» که به‌طور همزمان در انگلیس و آمریکا به چاپ می‌رسد، در مطلبی در زمینه «تانک جدید ساخت ایران» نوشت: ایران تانک بزرگ اسرار آمیزی دارد و «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در مارس سال جاری مدعی شد ایران یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان به نام «کرار» را تولید کرده است. وزیر دفاع ایران حتی مدعی شد که این تانک صد درصد تولید داخلی است و تا حدودی نیز بر تانک «تی -90» روسیه برتری دارد. چندی بعد و در ماه اوت، تانکی شبیه به تانک  «تی _90 ام .اس» در تلویزیون دولتی ایران پدیدار شد که پرچم سبز،سفید و قرمز این کشور را به اهتزار در آورده بود.
این رسانه نوشت: با این که نتیجه گیری با دیدن فیلم چند ثانیه‌ای از تانک جدید ایران دشوار است، اما بهرحال ابهام‌هایی را در این زمینه برانگیخته است. کرار، نام ایرانی تانک تی-90 ام. اس، نمونه‌ای کاملا تولید داخل یا نسخه تزیین شده و ارتقا یافته از تانک تی-72 و یا موردی کاملا متفاوت است.
تانک تی -90 ام .اس تانک پیشرفته روسی و معرف تحولی در طراحی تانک است. مختصر گفته شود که خانواده تی- 90 ترکیبی از تانک کلاسیک تی -72 با تانک «تی-80» است. تانک تی- 90 مجهز به سامانه دفع موشک‌های ضد تانک است و در نبردهای سوریه شلیک موشک ضد تانک «تاو» آمریکا در خدمت شورشیان ضد دولتی به تانک تی -90 ارتش سوریه تنها خسارت‌های جزیی وارد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.