فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

انبوهی از موشک‌های ذوالفقار تا پایان سال تحویل نیروی هوافضا می‌شود

سردار حاجی زاده

 












فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک ذوالفقار در حال ورود به سازمان رزم نیروی هوافضای سپاه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری جشنواره مالک اشتر، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به موشک ذوالفقار گفت: این موشک در حال ورود به سازمان رزم نیروی هوافضای سپاه است و تا پایان سال به تولید انبوه رسیده و تحویل یگان‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تولید موشک‌هایی با برد بیش از 2 هزار کیلومتر نیز اظهار داشت: ما برد بالای 2 هزار کیلومتر نداریم چون نیاز هم نداریم. دورترین برد مورد نیاز برای موشک‌، سرزمین‌های اشغالی است که موشک‌های متناسب با آن را هم داریم.

انتهای پیام/*

تاریخ : سه شنبه ششم مهر ۱۳۹۵ | 13:24 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

کری انتقال منافقین به اروپا را «دستاورد دیپلماتیک آمریکا» توصیف کرد

کاریکاتور/ دیپلماسی در خدمت تروریسم!

تاریخ : سه شنبه ششم مهر ۱۳۹۵ | 13:21 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید
کاریکاتور/ حمله بیولوژیکِ گسترده صهیونیستها علیه ایران

 

تاریخ : سه شنبه ششم مهر ۱۳۹۵ | 11:57 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید
صیاد 2

 

اولین سامانه موشکی تلاش در آینده نزدیک در مرکز ایران مستقر شده و وظیفه دفاع پدافندی از آسمان مرکز ایران را عهده‌دار خواهد شد.


برچسب‌ها: اخبار روز , موشک 
تاریخ : سه شنبه ششم مهر ۱۳۹۵ | 11:51 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

 به گزارش مشرق، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان بار دیگر تصریح کرد که این جنبش در سوریه از موجودیت خود دفاع می‌کند و همه نیز بر این مسئله واقف هستند.

حرف آخر در میدان نبرد زده می‌شود

نصرالله با تأکید بر اینکه راهکار سیاسی هیچ افقی در سوریه ندارد، اظهار داشت که حرف آخر در میدان نبرد زده می‌شود.

وی در دیدار سالانه خود با خطبا و ذاکرین اهل بیت علیهم که در آستانه آغاز ماه محرم  برگزار میشود، اعلام کرد: آنچه در سوریه به دست آوردیم بسیار مهم است. ما خطر را دفع و دور کردیم ولی هنوز به پایان نرسیده است؛ به ویژه اینکه گروههای تکفیری همچنان از حمایت عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا  وفرانسه برخوردار هستند».


برچسب‌ها: اخبار روز , نصرالله , سوریه , حزب الله 
تاریخ : سه شنبه ششم مهر ۱۳۹۵ | 11:42 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

به گزارش مشرق، «ربات مسلح نذیر 4*4»، «بلدوزر کنترل از راه دور» و «سامانه دود چند پارامتری ستار» جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه) باحضور سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده این نیرو عملیاتی شدند.
 
ربات مسلح نذیر 4*4 قابلیت کنترل از راه دور و برنامه ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط موشک ضد زره یا تیربار 12/7 م م دارد. شعاع عملکرد عملیاتی این ربات مسلح بدون سرنشین 2 کیلومتر  است.
 
بلدوزر کنترل از راه دور نیز طراحی شده توسط کارکنان مبتکر گروه 433 مهندسی رزمی شمال غرب نزاجا است که قابلیت‌های کنترل از فاصله 1500 متر، قابلیت پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا، نصب بر روی کلیه بلدوزرها بدون ایجاد تغییر در فرامین و استفاده از تجهیزات داخلی با طراحی و فناوری بومی را دارد.
 
سامانه دود چند پارامتری ستار نیز توانایی مختل نمودن سامانه‌های لیزری، پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع، قابلیت مختل نمودن دوربین‌های حرارتی و قابلیت ساخت و به کارگیری در ابعاد مختلف بنا بر نیاز عملیاتی دارد. طراحی و ساخت این سامانه کاملا بومی بوده است.
 
منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها: اخبار روز , جوان , امیر پوردستان , ارتش , دفاع 
تاریخ : دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ | 11:34 | نویسنده : اسکندری | 1 نظر

به گزارش مشرق، وبگاه صهیونیستی«دبکا فایل» نزدیک به محافل امنیتی تل‌آویو به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که ایران از طریق ایتالیا و سوریه به پایگاه‌های دریایی در مدیترانه دست می‌یابد.

بر اساس این گزارش، ایران مذاکراتی را با طرف ایتالیایی در زمینه تبادلات دریایی و حضور کشتی‌های جنگی‌اش در بنادر آن کشور با هدف حکمرانی در آب‌های راهبردی منطقه انجام داده است.

 به نوشته دبکا فایل، در همین زمینه پنتاگون و روسای نیروی دریایی آمریکا مجددا به اسرائیل تاکید کردند تا ناوگان جنگی خود را بروزرسانی و گسترش دهد.

دبکا فایل با بیان این ادعا که نیروی دریایی ایران در برهه کنونی در برابر ناوهای «میسترال» مصر یا زیر دریایی «دلفین» اسرائیل ساخت آلمان ناتوان است نوشت: به همین دلیل ایران نزدیک شدن ایران به ایتالیا برای افزایش ظرفیت نیروی دریایی و برد عملیاتی‌اش  را در نظر گرفته است.

این گزارش می‌افزاید ایران پول و اراده لازم برای سرمایه گذاری در خرید کشتی‌های جدید را دارد در حالی‌که ایتالیا نیز اراده برای ساخت چنین کشتی‌هایی را برای ناوگان دریایی ایران دارد. ایتالیایی‌ها نیز اجازه می دهند ناوگان ایران از پایگاه مدیترانه‌ای آن‌ها استفاده کرده و مخالفتی با این موضوع ندارند .

 
منبع: فارس

برچسب‌ها: اخبار روز , جوان , نیروی دریایی , ارتش , دفاع 
تاریخ : دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ | 11:28 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صبحگاه مشترک یگان‌های ارتش در پادگان شهید امانی با اشاره به عملیات ثامن الائمه(ع) و گرامیداشت سالروز شکستن حصر آبادان، گفت: روزهای آغازین جنگ وضعیت کشور یسیار ملتهب بود و عمده یگان‌های ارتش درگیر ضدانقلاب در کردستان بودند؛ برخی می‌گویند در ابتدای جنگ ارتش غافلگیر شد، این سخن، سخن نادرست و غلطی است و در گزارش‌های ارتش آمده بود که عراق در حال انجام عملیات‌های نظامی است. اگر ارتش آماده نبود در همان ابتدا چگونه مرزهای کشور پر از یگان‌های ارتش شد.

وی گفت: اگر ارتش آماده نبود چگونه نیروی هوایی ارتش 140 فروند را آماده پرواز به‌سمت عراق کرد؟ نیروی دریایی ارتش چنان درسی به عراق داد که ارتش عراق جرئت حمله از دریا را به خود نداد؛ امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس در برابر هر تهدیدی می‌ایستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دست قدرت نیروهای مسلح تا کیلومترها دورتر می‌تواند هر دشمنی را سر جای خودش بنشاند، تصریح کرد: در جنگ‌های نیابتی اگر تهدیدی صورت بگیرد، هم مهاجمین و هم کشوری که از آنها حمایت می‌کنند پاسخی سخت دریافت خواهند کرد چرا که ما با هیچ کشوری تعارف نداریم.

امیر پوردستان با اعلام "دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است"، گفت: هیچ توقفی در راه ارتقای توان دفاعی و نظامی خود نمی‌پذیریم؛ متجاوزین بدانند اگر ضربه‌ای وارد کنند ضربه‌های سختی دریافت خواهند کرد.


برچسب‌ها: اخبار روز , جوان , امیر پوردستان , ارتش , دفاع 
تاریخ : دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ | 9:53 | نویسنده : اسکندری | 1 نظر

از سنین کودکی به افراد توصیه می‌شود با مصرف میوه و سبزیجات، ویتامین C مورد نیاز و همچنین با نوشیدن شیر و بازی در فضاهای باز، کلسیم و ویتامین D لازم برای بدن را تامین کنند اما چرا به این ویتامین‌ها به خصوص ویتامین D نیاز داریم؟



ادامه مطلب
تاریخ : دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ | 9:38 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

ملت ایران در سایه اتحاد و انسجام ملی در برابر دشمنان نقش آفرینی می‌کند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (یکشنبه، 4 مهر ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به نمایندگان خانه ملت اظهار کرد: درآستانه روز پنجم مهرماه روز عملیات ثامن‌الائمه هستیم، عملیاتی که به عنوان یک نقطه آغاز و نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس ملت عزیزمان است.

وی ادامه داد: در زمان انجام این عملیات، ما عملیات موفقی به جز عملیات محدود فرماندهی کل قوا نداشتیم و بیشتر همت رزمندگان برای سلب آسایش و امنیت نیروهای متجاوزی بود که تلاش داشتند مناطقی که مورد هدفشان بود را اشغال کنند، صرف می‌شد.

سردار دهقان ادامه داد: تا پایان سال جاری سه موشک تولید خواهد شد که عبارتند از موشک قدیر با سوخت جامد برای بردهای بلند و موشک سجیل نیز با برد بلند و قدرت اصابت بالا تولید خواهد شد و همچنین موشک خرمشهر را با دقت اصابت بالا و برد بلند نیز تولید خواهد شد.


برچسب‌ها: اخبار روز , سردار دهقان , موشک , ملت ایران , هفته دفاع مقدس 
تاریخ : دوشنبه پنجم مهر ۱۳۹۵ | 9:24 | نویسنده : اسکندری | 1 نظر

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بدن انسان با کاهش فعالیت و کم تحرکی، همچنین مصرف مواد غذایی حاوی کالری بالا بدون سوخت و ساز متناسب در یک اقدام تدافعی شروع به تولید چربی می کند که بیشتر این چربی ها در ناحیه شکم متمرکز می شوند.
 
هنگامی که چاقی به سراغتان می آید، اولین کار انواع رژیم های لاغری برای کاهش وزن است که برخی از آنها آسیب های فراوان جسمی و روحی به بدن وارد می کند، اما می توانید با استفاده از یک نوشیدنی چربی سوز طبیعی که در هنگام خواب بدن شما را وادار به سوزاندن کالری های اضافه می کند، هر روز صبح با تناسب اندام بهتر از خواب بیدار می شوید.


ادامه مطلب
تاریخ : یکشنبه چهارم مهر ۱۳۹۵ | 8:18 | نویسنده : اسکندری | 1 نظر

به گزارش مشرق، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به جنگ 8 ساله ایران و عراق و بیان این سوال که چرا جنگ برما تحمیل شد، گفت: جنگ علیه ایران یک علت اصلی و یک سری عوامل تشدید کننده و تسریع کننده داشت. 
 
وی افزود: علت اصلی ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی بود. چرا که انقلاب اسلامی با ماهیت الگوسازی، ‌آرمانگرایی و عدم اطاعت از مستکبرین و ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسیده بود و نظام استکبار نیز به سرکردگی آمریکا جهانخوار تمامیت خواهی خود را از دست رفته دیده بود و لذا در تقابل انقلاب اسلامی برآمد. 
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: علت تسریع کننده این جنگ نیز این بود که اردوی استکبار طی برآورد غلط و اشتباه خود انقلاب اسلامی را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کرده بود و به این واسطه حیوان دست آموز خود یعنی صدام را به جنگ علیه ایران واداشتند. 
 

برچسب‌ها: 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.