فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نامه سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

نامه سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

  به نقل از شبکه سومریه، فرمانده نیروهای پیشمرگه روز شنبه با ارسال نامه‌ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.

«سیروان بارزانی» فرمانده نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در نامه خود نوشت: «آنچه که در عرصه سیاسی شامل درگیری بین کُردها و شیعیان و درگیری‌ های نظامی بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی رخ می دهد، امری کاملا نامطلوب است و ما یقینا می دانیم که فتوای شما برای تشکیل حشد الشعبی به منظور مبارزه در برابر تروریست‌های داعش و تکفیری‌ها و حمایت از کرامت و حفاظت از عراقی‌ها بود نه برای مقابله با مسلمانان کردستان».

وی افزود: ما شاهد مواضع شفاف و فتواهای حکیمانه شما هستیم و مطمئن هستیم که از ظلم و ستم‎ ها علیه کردها و شیعیان در دوره رژیم‎ های سابق به طور کامل درایت و اطلاع دارید. ما جبهه مشترک در مبارزه علیه دیکتاتوری و کشتار جمعی داشتیم و اکنون نمی خواهیم که این تاریخ مشترک و طولانی خراب شود و طی روزهای گذشته ثابت شد که درگیری بین فرزندان ما به نفع هیچ طرفی نیست.

گفتنی است شورای امنیتی اقلیم کردستان روز جمعه دولت عراق را به حمله علیه نیروهای پیشمرگه متهم کرد و مدعی شد گروهی از نیروهای مردمی حشد الشعبی نیز در این حمله مشارکت داشته اند. این در حالیست که کلیه نیروهای مسلح عراق هفته گذشته به دستور دولت مرکزی و طبق قانون اساسی این کشور برای پس گرفتن کنترل تاسیسات متعلق به دولت فدرال وارد کرکوک شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.