فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

رونمایی از تسلیحات بازدارنده راهبردی در صنعا

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت نیرو‌های مسلح این کشور دو روز دیگر نمایشگاه رهبر شهید (شهید حسین بدر الدین الحوثی) را افتتاح خواهند کرد.

او افزود: در این نمایشگاه همه صنایع نظامی و در صدر آن‌ها تسلیحات بازدارنده راهبردی به نمایش گذاشته خواهد شد. ما در هفتمین سال جنگ با قدرت الهی و نیز به لطف الهی با صنایع پیشرفته و پیشرفتی بزرگ می‌آییم.  

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دوشنبه نیز در سخنانی گفت: نیروی موشکی موفق شد یک هدف نظامی حساس را در فرودگاه بین المللی ا‌بها با یک موشک بالستیک جدید که تاکنون از آن رونمایی نشده بود، هدف قرار دهد. این حمله در چارچوب پاسخ طبیعی و مشروع به ادامه تجاوز و محاصره کشور ما صورت می‌گیرد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.