فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نرم افزار مسیریاب بومی سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح به زودی رونمایی می‌شود

امیر سرتیپ دوم ستاد مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های

 مسلح صبح امروز پنجشنبه ٢٠ خرداد ماه در نشست خبری که با محوریت روز ملی جغرافیا و دستاورد‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، گفت: تولید چارت‌های دریایی مورد نیاز نیرو‌های مسلح و کشور یکی از کار‌های مهم ما بوده است. اکنون ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش که در سراسر نقاط جهان به دریانوردی مشغول هستند، بر اساس این چارت‌هایی که در سازمان جغرافیایی تولید شده حرکت می‌کنند و افتخار داریم که این خدمت کوچک را به عزیزان می‌دهیم.  وی افزود: در حوزه ماموریتی نیرو‌های مسلح بدیهی است تهیه تصویر و اطلاعات از پایگاه‌های آمریکایی و سایر اطلاعات مورد نیاز نیرو‌های مسلح در همه عرصه جغرافیایی کشور‌های همجوار و دور دست کار سازمان جغرافیایی باشد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه تصاویر ماهواره‌ای نیز توانسته ایم اطلاعات لازم برای نیرو‌های مسلح را تهیه کنیم.

امیر سرتیپ فخری درباره برنامه سازمان جغرافیایی برای تهیه جایگزین سامانه‌ای مانند جی پی اس اظهار کرد: اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت منظومه مکان یابی جهانی در کشور هستیم و برنامه‌ای برای ارسال ماهواره به مدار ژئو داریم. خود کشور‌های خارجی از سامانه‌های زمینی هم استفاده می‌کنند که در ایران هم در حال ساخت چنین سامانه‌ای هستیم و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

#ارتش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.