فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

رهبر انقلاب وصیت‌نامه کدام شهید ارتشی را در نماز جمعه قرائت کردند؟

امیر سرلشکر شهید مسعود آشوری یکی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش است که اول تیرماه سال ۱۳۳۳ در یکی از شهر‌هایوقتی رهبر انقلاب وصیت‌نامه یک شهید ارتشی را در نماز جمعه قرائت می‌کند + تصاویر اراک در خانواده‌ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش گذراند. 

 داستان نگارش وصیت نامه فی البداهه او شنیدنی است،(وصیت نامه‌ امیر سرلشکر شهید مسعود آشوری

#ارتش 

  همسر گرانقدر و فداکارش که در طی سال‌های اندک زندگی مشترک با وی، سخت‌ترین فشار‌ها و تهدید‌ها را متحمل شده و در همه جا، یار و همکار صدیق او بوده است، در این رابطه می‌گوید: در حالی که جهت عزیمت به فرودگاه تهران و اجرای آخرین و زیباترین بخش از سناریوی پر ماجرای حیات خویش، شعله ور و شتابان بود، در حالت ایستاده وصیت نامه‌ای نوشت که می‌توان آن را از حیث روح بزرگ و متعال، جملات بی بدیل و اعلام آمادگی جهت ملاقات با خداوند، بی‌نظیر خواند. خصوصاً آن که نگارش این وصیت نامه بدون هیچ مقدمه و فی الحال انجام شد.

این وصیت‌نامه به قدری خوب و با خلوص نوشته شده که رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران، یک هفته پس از شهادت او یعنی جمعه ۱۸ مهرماه ۱۳۵۹ در دانشگاه تهران آن را قرائت کرد. هنگامی که به متن این وصیت‌نامه توجه می‌کنیم، این متن گویای معرفت بالا و میزان تعهد مکتبی و الهی این سردار شایسته، نمونه و عزیز ملت ایران اسلامی است.

دهمین روز از مهرماه سال ۱۳۵۹ یعنی هنگامی که تنها ۱۱ روز از تهاجم دشمن بعثی به ایران اسلامی گذشته بود،  در دومین روز حضور در جبهه و با زبان روزه، در حالیکه مشغول جهاد در راه خدا بود بر اثر اصابت تیر بعثی‌ها در منطقه سوسنگرد دعوت حق را لبیک گفت و یاران و دوستان شهیدش را ملاقات کرد.

#ارتش 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.