فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ناوشکن های سهند و مکران بعد از دور زدن قاره آفریقا به روسیه رسیدند

امیر دریادار دوم محمدرضا عزیزی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در رأس یک هیئت عالی رتبه به دعوت وزیر دفاع و همتای روسی خود برای حضور و شرکت در مراسم روز نیروی دریایی روسیه به سن پترزبورگ سفر کرد، گفت: این مراسم همه ساله در تاریخ ۲۵ جولای به مناسبت سالگرد نیروی دریایی روسیه برگزار می‌شود.

#ارتش  وی افزود: در حقیقت ناوشکن‌های ایرانی حدود ۳۰ هزار کیلومتر را با عبور از دریا‌های طوفانی و قبول رنج و زحمت و دریانوردی سخت، طولانی و متلاطم به موقع به مراسم رسیدند و در روز یکشنبه در مراسم شرکت کردند.

امیردریادار دوم محمدرضا عزیزی از اهمیت حضور ناوشکن‌های ایرانی در مراسم دریایی روسیه گفت و بیان کرد: این دو ناوشکن از غرب اقیانوس هند، سواحل شرقی آفریقا را طی کردند تا به جنوب این قاره برسند. بعد از دور زدن قاره آفریقا به مقصد برسند. این نوع دریانوردی با مسیر طولانی و با یگان‌های ساخت کشور برای نخستین بار در تاریخ ایران رخ می‌دهد و هیچ گاه چنین اتفاقی در ناوگان نیروی دریایی شاهد نبوده ایم و از این جهت عملکرد دو ناوگان مذکور دارای اهمیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.